Na het faillissement van de iconische winkelketen Blokker keert het vertrouwde merk terug in het Nederlandse straatbeeld. De neef van de voormalige eigenaren heeft de zaak overgenomen en besloten de naam Blokker te behouden voor de herlancering.
Het faillissement van Blokker leidde tot het ontslag van zo'n 3500 medewerkers, maar er werd al die tijd gewerkt aan een nieuwe start van het bedrijf. Het nieuwe Blokker streeft naar een frisse start met behoud van de herkenbare ambiance en assortiment.
Veel voormalige medewerkers zijn verheugd over de heropening van de filialen. De nadruk ligt op het creëren van een warme en vriendelijke sfeer voor zowel werknemers als klanten. Sommige oud-medewerkers zijn zelfs bereid hun huidige baan op te zeggen om terug te keren naar Blokker.
Blokker New plant de heropening van dertig tot veertig winkels, met de focus op locaties in het centrum die voorheen succesvol waren. De herlancering belooft een mix van vertrouwde producten en nieuwe ervaringen voor de klanten.